Publiciteitswaarde

Spelers vertegenwoordigen ook buiten het veld een bepaalde publiciteitswaarde. Bijvoorbeeld als gezicht van merken zoals Nike, Adidas en Puma. De specialisten van Essel Marketing zijn thuis in de marketing van topsporters en begeleiden ook op het gebied van communicatie en promotionele activiteiten. Daarbij zoeken we altijd naar een perfecte match: de speler, de club en het merk/bedrijf moeten goed bij elkaar passen. Het inzetten van spelers dient een positieve bijdrage te leveren aan elkaars imago en ook inhoudelijk moet een boodschap passen.

icon-4

Sponsorresultaten

Essel Marketing blinkt uit in sport gelieerde marketingactiviteiten, zoals image-rechten, sponsoring en merchandising. We kennen alle facetten van sportmarketing en weten hoe we optimale sponsorresultaten kunnen behalen. Zoals we dat doen voor Davy Klaassen, met zijn commerciële activiteiten voor zijn persoonlijke sponsor Nike.

Essel Marketing staat in contact met bedrijven die zich graag associëren met topsport. Die hun naam willen koppelen aan de bekendheid en autoriteit van topspelers. Wij begeleiden bedrijven en spelers in dit soort samenwerkingen. Zoals Pierre-Emile Højbjerg met Carlsberg en Dries Mertens met BMW.

icon-5

Communicatie

Ook als spelers hulp nodig hebben in de digitale wereld zijn we dé partner. We geven advies over communicatie in de social media (Instagram, Twitter, Facebook, Snapchat) en nemen dit – indien gewenst – uit handen.

icon-6

Sport is breder dan alleen een veld

Essel Marketing ontwikkelde diverse succesvolle concepten en evenementen waarbij sport een grote rol speelt. Van kleinschalige liefdadigheidsactiviteiten tot grote internationale campagnes voor multinationals. Zoals voor IceTea en Unilever.